BagarEn i Outbak: Banana Bread & Roger’s Bands ”Banana Peel Rag”

Bagartva och jastbagarna skoter sig minst sagt klanderfritt och har kommer en liten kontring fran Queensland i Australien. Superenkelt och smarrigt bananbrod.

4 bananer
0,78 dl smalt smor
2,26 dl socker
1 agg
1 tesked vaniljsocker
1 tesked bakpulver
1 nypa salt
3,54 dl mjol

De ojamna matten beror pa att jag omvandlat cups till deciliter men detta brod lider inte av att man hoftar lite. Mosa bananer, i med smor och torrvaror. Vispa upp ett agg och ror ned det och sla sedan smeten i en smorad form. In i ugnen pa 175 grader i en timma och Bob’s Your Uncle!

Etiketter: , ,

4 svar to “BagarEn i Outbak: Banana Bread & Roger’s Bands ”Banana Peel Rag””

  1. svärmor Says:

    Blir det inte som en kaka?

  2. Flickvan Says:

    Jo, men de ater det med smor har. Smakar dock godare utan.

  3. Pär Says:

    Mycket imponerande, på min ära! Jag noterade också att världens bästa bror också lärt sig knäcka ägg med en hand. Hur många omtagningar krävdes?
    I like your flippers

  4. BagarEn Says:

    Jag satte det pa forsta tagningen faktiskt. Jag mindes din fina aggklackning och mitt i ”direktsandning” fick jag for mig att prova. Det gick ju bra 🙂
    Tack for berommet baste bror!

Kommentera

