Riddarbageriets bröd

Ett litet tips denna gång i väntan på nästa film.
Riddarbageriets bröd är en utmärkt receptbok för amatörbagare, många lätta och uppmuntrande recept. Dessvärre har den varit definitivt slutsåld i flera år. Men, jag hittade den just på Tradera och hade jag inte haft den själv hade jag lagt ett bud direkt.

Här: Riddarbageriets bröd på Tradera

/BagarEn

5 svar to “Riddarbageriets bröd”

  1. Maria Blohm Says:

    Ja, jag håller helt klart med!
    Dessutom är boken förbaskat snygg.
    Och så känns Johan Sörberg väldigt sympatisk och ödmjuk, tycker jag.

  2. Maria Blohm Says:

    Min uppfattning baseras nog på en del mailkonversation med honom, där han svarade på en massa frågor om bakning …
    Men en annan bra bok är ”Praktisk gastronomi – bröd för bageri och restaurang” som är en lärobok för bageriutbildning.
    Den kan jag rekommendera om man är nyfiken på mer om bröd än det som brukar stå i vanliga receptböcker!

  3. baktakt Says:

    Han har en skön syn på recept också, att de ska spridas till allt och alla – för baka, det ska alla kunna göra.
    Ska kolla in boken, tack för tipset!
    /BagarEn

  4. baktakt Says:

    320 spänn för en begagnad receptbok är inte illa!

  5. Leola Says:

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter
    to be actually something which I think I would never understand.
    It seems too complicated and very broad for me.
    I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

Kommentera

